poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Always/Only You - 오직 그대만

pic
   Dziś krótko, zwięźle. Czy na temat? Zobaczymy. Leniwa niedziela, deszcz za oknem, koc i kubek gorącej kawy. Always jest  idealny na dzień taki jak ten. Urzekł mnie od pierwszego wejrzenia i jednocześnie usłyszenia. Muzyka w nim jest cudowna, a koreańska wersja U2, Bang Joon Seok, kupił mnie w momencie. Nagle bowiem człowiek zdaje sobie sprawę: Hej! Zaraz, przecież Bono nie śpiewa po koreańsku. Śmiem podejrzewać, że może film nie przypadł by mi tak bardzo do gustu, gdyby posiadał inne OST. Do tego niezwykle ciepła opowieść o miłości, wspaniałe zdjęcia i kolorystyka. Plus oczywiście So Ji Sub. W tym momencie, bez cienia wątpliwości mogę przyznać, że faktycznie jest niezłym aktorem. Cofam wszelkie podejrzenia, które miałam po obejrzeniu Ghost'a. Zapewne będę wracać do niego w przyszłości. A jak na razie wałkuję ścieżkę dźwiękowa (Ależ ja monotematyczna dziś jestem!).
  



   Film opowiada historię byłego boksera o imieniu Cheol-Min, który rozpoczyna pracę jako parkingowy. Jest człowiekiem z dość mroczną przeszłością, od której teraz próbuje się odciąć. Pierwszego dnia pracy do jego stróżówki przychodzi niewidoma dziewczyna Jeong-hwa, która co wieczór odwiedza to miejsce, by 'obejrzeć' swoja ulubioną dramę. Nietrudno się domyślić jak historia potoczy się dalej. 

Pies demolka ;)
Nie wiem, gdzie kręcili sceny nad rzeką, ale to miejsce jest przepiękne!
   
   Mam jeden mały minus. Zbiegi okoliczności. Coś co po obejrzeniu sporej ilości dram zaczynam powoli uznawać za cechę typową dla koreańskiej kinematografii. W tym przypadku związany z wypadkiem Jeong-hwa, w którym zginęli jej rodzice. Przyznam, że ten zabieg odebrał nieco realizmu całej opowieści. Choć nawet przez to mój poziom uwielbienia jakoś nie obniżył się zbytnio :P

ALEX&HORAN - 꽃이 피네요
Ta piosenka tak mnie zauroczyła, że nie potrafię przestać jej słuchać. Jest piękna. Muzyka, tekst, głosy Alexa i Horan, absolutnie wszystko.
Wersja 4 min jakby ktoś miał podobne odczucia (Audio). 

"당신이군요 내가 기다려온 그사람
나혼자 외로워했는지
꽃이 피네요 항상 겨울같던 내맘에
따뜻한 그대의 마음이 나를 안아 주네요"
Awww... ^^

 I Can Feel You - Bang Joon Seok


   A! Jeszcze jedna bardzo ważna informacja dla tych, którzy film chcą obejrzeć w języku polskim, znalazłam jedno tak koszmarne tłumaczenie, że aż nie mogłam uwierzyć w to co widzę. Upewnijcie się, że macie wersję z Lizards@DEEP. Bo jeśli nie będziecie karmieni tekstami typu: "dziołcha", "M jak Miłość", "po śmierci Hanki jest passe"... O.o Wierność przekładu... taaa... Magia zabita.


01.09.2013.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz