wtorek, 15 kwietnia 2014

KWOW: czyli jak rozpocząć przygodę z koreańskim i nie paść trupem

   Na początku chciałabym zapytać samą siebie... jak mogłam zapomnieć o tak istotnym miejscu w moim linkowym koreańskim poście?! Nie czas jednak na żale.
   KWOW- Korean Word of the Week to chyba jedno z najlepszych miejsc, w których można rozpocząć swoją przygodę z językiem koreańskim. Mamy pod ręką wszystko co konieczne, by nie zagubić się w tym gąszczu kresek i kółek, czyli zapis w Hangul, romańską transkrypcję i panią profesor Oh, która pokazuje nam jak to wszystko wymawiać prawidłowo. W KWOW znajdziemy najbardziej podstawowe słowa i zwroty: przedstawianie siebie, dni tygodnia, specyficzne koreańskie określenia takie jak oppa czy unii i wiele innych ciekawych rzeczy.
   Profesor Oh nie traktuje tego jako typowej lekcji języka obcego, którą pamiętamy ze szkoły, i która zwykle budziła w nas lunatyczne instynkty (przynajmniej ja mam takie wspomnienia, nic przyjemnego). Tutaj mamy grupę bardzo różnych charakterów, w które wciela się sweetandtasty, właścicielka konta na YT. Gdy po raz pierwszy zobaczyłam jak wygląda przygotowanie takiego odcinka, skłoniłam nisko głowę z wyrazami szacunku. Ilość pracy, energii i pasji włożona w każdy epizod jest zdumiewająca, a efekt naprawdę profesjonalny. Jest to jedno z niewielu miejsc, gdzie nie wpadamy w depresję podczas pierwszego kontaktu z nowo poznanym językiem. Osobiście uwielbiam tu wracać i czekam z niecierpliwością na kolejny sezon- w sumie chyba się rozpędziłam, na razie muszę przebrnąć przez pierwszy... :)

jak wygląda przygotowanie jednego odcinka 

przykładowy odcinek

poza tym jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłowości i głosu xD

대박 ! Nie sądzicie? :) (KWOW #40)


Link do bloga poza YT: http://sweetandtastytv.com/

08.08.2012.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz